DiettFiveFingersFordi jeg kanForerunner 630MatMotivasjonNo meat dietTreningVelvære

Oppdatert – Utfordring, de 2 (minst) neste ukene uten kjøtt og brød

De neste 2 ukene (minst) skal jeg ikke spise kjøtt fra dyr og fugl, kun fisk. Vil selvfølgelig spise og drikke egg, melk osv. I tillegg vil jeg kutte ut brød. Dette vil jeg gjennomføre når jeg er offshore på jobb. Ser at det vil være mye enklere å gjennomføre dette på jobb da jeg slipper å tenke på innkjøp og gjennomførelse av dietten med familie.

Grunnen til dette er for å kjenne hvordan kroppen – mage & tarm systemet – svarer på denne dietten. Vil jeg bli lettere i kroppen, vil jeg føle merkbar forskjell under løping? Det blir spennende å se. Oppdateringer igjennom dietten vil komme.

Startet 08.02: Det gikk overraskende lett å droppe kjøtt og brød selvom jeg har spist dette nesten daglig hele livet. Det ble ingen trening denne dagen pga ovetid fram til klokka 22. Måltidene bestod av fisk, egg og diverse grønne produkter.

Treningsprogrammet offshore blir rolige 10-20 km og diverse intervaller, annenhver dag.

Blir moro å se de neste dagene, blir jeg lettere i kroppen? Stay tuned…..

 

09.03.17

Konklusjon; Etter 16 dager med streng diett, så kan jeg ikke sette fingeren på noe spesiell forandring. Har spist mye fisk og grønt, ingen brødmat og kjøtt.

Jeg trena (løping på mølle, ca 100 km) hele turen, men vekta har vært stabil og kroppen/fordøyelse kjentes for det meste uforandra. Jeg kan iallefall ikke sette fingeren på noe spesielt.

Tenker da at en balansert og variert kost er beste løsning.

Neste test av endringer i kroppen er at jeg skal bli blodgiver…

 

GK-Keep running!

 

Follow & like:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *