Ecotrail Oslo 2016FiveFingersFordi jeg kanForerunner 630High5KosttilskuddMatMotivasjonTreningUltraløping

High5!

Publisert

Etter en mindre vellykka testperiode med tilskudd fra Sponser (smak og konsistens er ikke for meg) bytta jeg over til High5 som jeg har tidligere erfaring med. I tillegg bruker jeg BCAA kapsler fra Olimp, greit med påfyll av aminosyrer – særlig etter lengre løpeturer.

Nå mener jeg at jeg har mat og tilskudd klart til kommende løp.

20160503_122425

High5 Energy source er en karbo loader som blandes med vann. I samme flaske legger jeg i en brusetablett, ZERO, som kun er mineraler. Mineraler er utrolig viktig å etterfylle underveis, spesielt magnesium, som har egenskapen av å kunne utsette kramper. Denne miksen fungerer godt i magen også.

High5 Energy gel+ er mer lettdrikkelig en de fleste andre gels jeg har testa, da den er tilsatt litt apelsinjuice. Viktig å ha noen gels i bakhånd selvom jeg har med mat og også har matstasjoner tilgjengelig.

I tillegg drikker jeg endel Rødbetejuice de siste dagene før alle løp. Rødbeter har høyt innhold av næringsstoffer. Blant annet Nitrat som øker oksygenopptaket i blodet – gull verdt for meg som ultraløper.

Jeg har da testa ut Polarbrød, tørka frukt, karbo-loader med mineraler og gels. Magen er klar, er bena klare?

 

 

GK – Keep running!