Det gode livEcotrail Oslo 2016FiveFingersFordi jeg kanMatMotivasjonNaturlig løpingRestitusjonTrening

Næring for langløp.

Jeg har fram imot mitt første ultraløp for året lagt om matinntaket fra de kunstige kosttilskudda til lettfordøyelig mat. Føler at det er bedre for kroppen, og er samtidig spent på hvordan magen vil respondere. Vann er fortsatt det viktigste, men kroppen trenger energi.

Har tidligere brukt kosttilskudd under lengre treningsøkter og løp, og blitt drittlei smak og konsistens (har lagt Sponser produktene i søpla).  Jeg har nå begynt å trene opp magen på nytt næringsopptak under løping, og kan variere med smaker og konsistenser. Når det er sagt, vil jeg selvfølgelig ha noen geltuber fra High5 i backup for det kjappe sukker- og mineraltilskuddet ved behov. Men poenget er å kutte ut det konstante ensidige kosttilskuddforbruket.

20160307_091732

Ser for meg i første omgang å bruke hvitt brød med søtt pålegg (honning) og tørka frukt. Styrer unna fiberrikt, mage/tarm skal ikke jobbe med fiber i løp.

Magen har med maten på bildet variert litt, fra kun ekstra energi til lette kramper og pitstop i skauen. Men det er som sagt en tilvenningssak.

Videre vil jeg muligens lage egne barer, kommer tilbake til det på Mat & Vin-siden min.

 

GK – Keep running!